onsdag, april 11, 2007

California!

Hei og hå!
Nå er jeg tilbake i Norge etter ca 10 fantastiske dager i Califorornina med Oslo Soul Children!
Kort fortalt har vi vært på en haug gudstjenester, synget i afroamerikanske kirker, vært i Universal Studios og shoppa.
For at ikke denne posten bare skal bli et langt memoir (skrives det sånn?), har jeg valgt ut noen høyde og lavpunkter som jeg synes er verdt å nevne:

Høydepunkter:
- Gruppa mi. Takk til Nina, Simone, Selene, Amanda, Lene og Aurora! Dere er best:)-
- Golden gate på en skyfri dag. Sol, varme, sjø, Alkatraz og en ganske vakker rød bro.
- Applestore på Union Sqare i S.F. Nærmere kommer du nesten ikke. Apples hovedkvarter ligger under en times kjøring fra S.F, og Applestore på Union Square i S.F har en innendørs trapp til en verdi av idiotiske 10 millioner dollar.
- Å bli tiltalt med "What the fu%&# are you looking at you fu^#ing homo!" av to svære afroamerikanere i en klesbutikk i S.F, homsenes by. Norsk gutt med rosa skjorte og et venlig "hi" blir missforstått. Ble redd for hva de ville med meg. Og så ble jeg indignert. Helt åpenbart ikke alltid enkelt å være homofil.
- Leke amerikansk fotball i en park i S.F.
- Se prærien (dog uten indianere!).
- Hilst på Edwin Hawkins, mannen som udødeliggjorde "Oh Happy Day". En av grunnleggerne av comtemporary gospel.
- Se og høre Oslo Soul Children synge på gudstjeneste i Edwin Hawkins krike.
- Være på danseseminar med Lisa Kellogg. Hun har visstnok koreografert for Janet Jackson. Jeg syntes hun minte om Jessica Simpson.
- Å være i Universal Studios. Minst like kult som i Japan, manglet Spiderman, men hadde en kult studiotour. Gjett om vi prøvde å få øye på de frustrerte fruene...
- Spise sushi på en av Hollywoods fineste restauranter. Vår gode reiseleder Larry spanderte!
- Å være på øvelse med L.A Chapter. De sang vanvittig. Søstra til Billy Preston dirigerer.
- Å slippe å ta de heftigste attraksjonene i Knotts Berry Farm. Sånn er jeg bare;)-
- Besøke Saddleback menighet. Detta var stort...
- Overvære en 300 000$ oppsettning av Jesus død og oppstandelse. Det sterkeste jeg har vært med på. Fult orkester, levende hester, gospelkor, L.A Lakers gamle stadium, fantastiske skuespillere og ca 13 000 deltagende tilskuere.
- Fikk iPod Shuffle av de voksne som var med på turen - wow!

Lavpunkter:
- McDoanals og fastfood i en drøy uke.

Her er noen blider:






Ingen kommentarer: